SERVICIUL CENTRE DE ZI

CENTRUL DE ZI PENTRU PERSOANE CU HANDICAP

Domeniu de competență:

            Centrul de zi pentru persoane cu handicap  a luat ființă în anul 2008 la inițiativa părinților copiilor cu dizabilități reuniți în Asociația de Sprijin a Copiilor cu Handicap Fizic – România - Filiala Călărași. În anul 2014, Centrul de zi pentru persoane cu handicap a fost preluat de către Direcția de Asistență Socială Călărași conform  HCL nr.158/2014, hotărare prin care Centrul a fost dat în administrarea Direcției de Asistență Socială Călărași, în vederea asigurării funcţionării acestuia, cu respectarea standardelor minime de calitate aplicabile şi a asigurării accesului persoanelor beneficiare la informaţii privind condiţiile de admitere, serviciile oferite etc.

Categorii de beneficiari:

            Beneficiarii serviciilor sociale acordate în cadrul  Centrului de zi pentru persoane cu handicap sunt un număr de 48  de copii și tineri cu vârsta cuprinsă între 3 și 35 ani încadrați în grad de handicap ce dețin Certificat care atestă acest fapt și au domicililul sau reședința pe raza teritorială a Municipiului Călărași, din care 28 de tineri cu vârsta cuprinsă între 18-35 de ani și 20 de copii cu vârsta cuprinsă între 3-18 ani, împărțiți pe grupe de vârstă în funcție de solicitări.

Obiective:

            Centrul de zi pentru persoane cu handicap are ca scop, în conformitate cu Standardele minime de calitate aplicabile, creșterea calității vieții beneficiarilor săi și meținerea acestora în contextul familial și social.

Servicii oferite:

  • educație non-formală pentru beneficiarii minori ai Centrului;
  • abilitare – reabilitare;
  • recuperare (Kinetoterapie și Logopedie);
  • recreere – socializare;
  • consiliere psihologică pentru beneficiarii Centrului și familiile acestora;
  • monitorizarea stării de sănătate.

     

            Centrul de zi pentru persoane cu handicap sprijină familiile beneficiarilor în relația familială, dezvoltând relații de colaborare activă cu aceștia. Acest lucru îi face conștienți de importanța stabilirii unui parteneriat real între specialiști și reprezentantul legal. În acest scop sunt organizate periodic întâlniri cu părinții/ reprezentanții legali, ședințe de consiliere individuală și de grup.

            Toate serviciile furnizate de Centrul de zi pentru persoane cu handicap sunt gratuite, singura condiție fiind implicarea activă a părinților/ reprezentanților legali în educarea și recuperarea beneficiarilor, colaborând și respectând reponsabilitățile și obligațiile prevăzute în Contractul de acordare servicii sociale încheiat între Centrul de zi pentru persoane cu handicap și părinte/reprezentant legal.

 

Acte Necesare Înscrierii Copiilor/Tinerilor  În Cadrul Centrului De Zi Pentru Persoane Cu Handicap

 

Date de contact:

Șef serviciu: Monica Palade
Adresa: Str. Prel. București nr. 10, Călărași.
Nr. telefon: 0242 331 056
Adresa email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

SERVICIUL PENTRU PERSOANE AFLATE IN SITUAȚII DE RISC

CANTINA DE AJUTOR SOCIAL

Domeniu de competență:

Cantina de Ajutor Social este unitate publică de asistență socială, subordonată Direcției de Asistentă Socială, fără personalitate juridică conform HCL nr.102/30-07-2013 privind aprobarea structurii organizatorice și a ștatului de funcții al D.A.S., aceasta funcționând conform Legii 208/1997.

Categorii de beneficiari:

Unitatea prestează servicii sociale gratuit sau contra cost persoanelor aflate în situații economico-sociale sau medicale deosebite.

Persoanele îndreptățite să beneficieze de serviciile cantinei de ajutor social și care realiează venituri ce sunt peste nivelul venitului net lunar, pentru o singură persoană, luat în calcul la stabilirea ajutorului social, pot beneficia de serviciile cantinei de ajutor social, cu plata unei contribuții de 30% din venitul pe persoană, fără a fi depășit costul meselor servite, calculat pe aceeași perioadă.

Beneficiarii de ajutor social au dreptul la serviciile cantinei de ajutor social pe bază de anchetă socială, conform dispoziției primarului.

Scopul serviciului social constă în pregătirea și servirea a două mese, zilnic, de persoană, gratuite sau cotra cost, prânzul și cina în limita alocației de hrană prevazută de reglementările legale și asigurarea transportului gratuit pentru persoanele care beneficiază de distribuirea hranei la domiciliu.

 

          Programul de lucru  este 700-1500 de luni până vineri.

 

Acte necesare pentru inscrierea la cantina de ajutor social conform legii 208/1997

 

Date de contact:

Șef serviciu : Toneanu Adrian Mihai

Adresa: str. Prel. Dobrogei,  nr.65A,  jud. Călărasi.

Nr. Telefon: 0242-311.230

Adresa email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

SERVICIUL PENTRU PERSOANE AFLATE IN SITUAŢII DE RISC

ADĂPOSTUL DE URGENŢĂ PE TIMP DE NOAPTE

Domeniu de competență:

Serviciul pentru persoane aflate în situaţii de risc- Adăpostul de urgenţă pe timp de noapte este un serviciu social aflat în subordinea  Direcţiei  de Asistenţă Socială Călărasi, cu sediul de acordare a serviciilor în mun. Călărasi, str. Prel. Dobrogei,  nr.65A,  jud. Călărasi.

Categorii de beneficiari :

            Scopul serviciului social  constă în asigurarea de găzduire pe timpul nopţii, asociată cu acordarea unor servicii de consiliere şi asistenţă de reinserţie, în concordanţă cu nevoile individuale identificate.   Beneficiarii acestui serviciu sunt persoane fără adăpost, fără sprijin familial, în general fără surse de venit.

Obiective și servicii oferite:


            Serviciul social are ca obiect de activitate acordarea, în mod gratuit, de servicii sociale specializate, în conformitate cu standardele generale de calitate și țintit nevoilor specifice si reale ale fiecărei persoane asistate prin:

- Primire si găzduire temporară;

- Servicii de igienă individualizată (dus,deparazitare, spălat lenjerie);

- Socializare si dezvoltare a relatților cu comunitatea, familia (unde este cazul);

- Oferirea de informatii și facilitarea accesului persoanei asistate la serviciile din sfera asistentei și protectiei sociale (Ajutor Social, Cantina de Ajutor Social, AJOFM, Casa de Pensii) prin planul personalizat de intervenţie.

Adăpostul de urgenţă pe timp de noapte funcţionează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale si are o capacitate de  12 locuri.

      -     Programul zilnic de lucru al Adăpostului este de luni până vineri între orele 0700-1500.   

  • Acordarea serviciului social se desfăşoară pe timp de noapte între orele 1900- 07.00
  • Primirea persoanelor fără adăpost se face între orele 1900 – 2200 (2200-0600 program odihnă, 0600-0700 program părăsire adăpost beneficiari) cu excepţia cazurilor identificate şi conduse la adăpost de către organele competente care pot fi primite şi după orele 2200;
  • Evidenţa beneficiarilor admişi se ţine în Registrul de evidenţă al beneficiarilor în care se consemnează : data şi ora primirii, numele şi prenumele beneficiarului, vârsta, seria şi numărul cărţii de identitate sau buletinului de identitate. Persoanele conduse la adăpost de către organele competente pot fi primite, după caz, şi fără acte de identitate fiind identificate în prealabil de către Poliţie, Poliţie locală .
  • Pe timpul şederii în adăpost, beneficiarilor li se asigură igiena corporală în regim de urgenţă, deparazitare, după caz, un loc în spaţiul amenajat pentru dormit, haine şi lenjerie pentru uzul personal;
  • Serviciile sunt acordate gratuit pe o perioada de maxim 90 de zile pe an pentru persoanele din Municipiul Călărași și 7 zile pentru persoanele aflate în tranzit (situații de urgență).
  • Beneficiarii serviciilor sociale acordate în Adăpostul de urgență pe timp de noapte sunt:
  • a) persoanele adulte, indiferent de sex, singure care, din motive singulare sau cumulate de ordin social, medical, financiar, economic, juridic ori din cauza unor situații de forță majoră, trăiesc în stradă (persoane fără adăpost) :
  • - Tineri/adulti - vârsta între 18 ani – 65 ani
  • - Vârstnici - vârsta peste 65 ani  cu domiciliul/reşedinţa în aceeaşi localitate pe a cărei rază administrativ teritorială funcţionează/îşi are sediul serviciul social .
    b) persoane/familii care locuiesc temporar la prieteni sau cunoscuti, se află în incapacitate de a sustine o locuintă în regim de închiriere ori sunt în risc de evacuare (lipsiți de sursa de caldură pe perioada rece) sau se află în tranzit în municipiu;

Condiții de admitere în adăpost:

Condiţiile de acces/admitere în adăpost sunt următoarele:
a) cerere de admitere în adăpost semnată de beneficiar, în original, vizată de Sef Serviciu si aprobată de Director în situațiile de urgență (maxim 7 zile), iar pentru persoanele care vor beneficia de serviciu social pe o perioadă de  până la 90 zile pe an,   cererea de acces în adăpost va fi  vizată de Directorul Direcţiei de Asistenţă Socială şi aprobată de Primarul Municipiului Călăraşi;

  1. b) fişa de evaluare initială semnată de beneficiar, vizată de şef serviciu
  2. c) cartea de identitate a beneficiarului (copie);

d)) adeverința medicală (fără boli contagioase și boli psihice) eliberată de Unitatea de Primiri Urgente;

  1. e) adeverinţă de teren agricol, adeverinţă venit şi certificat fiscal (pentru persoanele care beneficiază de acest serviciu pe o perioadă de până la 90 zile pe an, fără cele aflate în situaţii de urgentă de maxim 7 zile)
  2. f) ancheta socială (efectuată în prima zi lucrătoare ) vizată de Seful de Serviciu, Directorul Executiv si aprobată de Primarul Municipiului Călărași pentru persoanele cazate pe o perioadă de până la 90 de zile pe an, fără cele aflate în situaâii de urgență (maxim 7 zile);
  3. g) contract de acordare de servicii sociale semnat în original de beneficiar, vizat de Sef Serviciu si aprobat de Director (pentru persoanele care beneficiază de acest serviciu pe o perioadă de până la 90 zile pe an, fără cele aflate în situatii de urgentă de maxim 7 zile).
  4. h) plan personalizat de intervenţie semnat de beneficiar şi vizat de şef serviciu,pentru persoanele cazate pe o perioadă de până la 90 de zile pe an, fără cele aflate în situaţii de urgenţă (maxim 7 zile);

Date de contact:

Șef serviciu : Toneanu Adrian Mihai

Adresa: str. Prel. Dobrogei,  nr.65A,  jud. Călărasi.

Nr. Telefon: 0724. 318.889

Adresa email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

COMPARTIMENTUL  ASISTENȚĂ MEDICALĂ ȘI COMUNITARĂ

Domeniu de competență:

Serviciul de Asistență Medicală și Comunitară, are ca rol întreprinderea de acțiuni la nivel de comunitate, la nivel de grupuri de beneficiari, la nivel de persoană aflată în dificultate și susținerea comunității în vederea prevenirii soluționării, depășirii situațiilor de dificultate și riscului excluziunii sociale.

Categorii de beneficiari:

  • Persoanele, familiile și grupurile sociale aflate în dificultate;
  • Persoane tinere: tineri cu dizabilități sau în conflict cu legea, mame minore;
  • Grupuri de persoane cu probleme speciale specifice: persoane adulte cu dizabilități, victime ale violenței în familie, șomeri, persoane infectate HIV/SIDA, persoane dependente de drog și alcool, minorități etnice.

Obiective:

  • Promovarea incluziunii sociale a persoanelor defavorizate
  • Conștientizarea și sensibilizarea publicului privind riscul de excluziune sociala
  • Respectarea drepturilor sociale și promovarea măsurilor de asistență și mediere socială
  • Facilitarea accesului pe piața muncii : suport pentru obținerea unui loc de muncă și facilitarea accesului la servicii de formare și reconversie profesională
  • Promovarea unui stil de viață sănătos prin facilitarea accesului la servicii medicale.

Servicii oferite:

  • Informare și consiliere cu privire la drepturile sociale, prevenirea și combaterea unor comportamente care pot duce la creștere riscului de excluziune socială (violența in familie, delincvență, traficului de persoane;
  • Măsuri de sprijin în vederea facilitării , integrării/reintegrării sociale și inserției/reinserției familiale a categoriilor de persoane defavorizate;
  • Consiliere psihologică
  • Educație medicală privind prevenirea și combaterea bolilor transmisibile
  • Educație privind dezvoltarea abilitaților pentru o viață independentă.

Date de contact:

Mediator sanitar: IVAN NICOLETA

Nr. Tel. 0242.31.31.51

Adresă email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.