CENTRUL DE ZI PENTRU COPII CU DIZABILITĂȚI

Domeniu de competență:

Centrul de zi pentru copii cu dizabilități oferă servicii de recuperare/ reabilitare unui număr de 20 de copii, cu vârsta cuprinsă între 3 și 18 ani, ce dețin certificat de încadrare în grad de handicap și au domiciliul sau reședința pe raza teritorială a municipiului Călărași.

Scopul serviciului social:

Scopul serviciului social este, în conformitate cu Ordinul nr. 27/2019, creșterea calității vieții unui număr de 20 de beneficiari/zi și menținerea acestora în contextul familial și social, prin asigurarea, pe timpul zilei, atât a unor activităţi de informare și consiliere, educație nonformală, recreere și socializare, reabilitare psihologică, recuperare/ reabilitare funcțională, cât şi a unor activități de sprijin, consiliere, educare pentru părinţi sau reprezentanţii legali ai beneficiarilor.

Servicii oferite:

  • Educație informală și nonformală;
  • Recreere și socializare;
  • Consiliere psihologică;
  • Recuperare/reabilitare funcțională:
    -Kinetoterapie,
    -Terapie prin masaj
    -Terapie ocupațională
    -Logopedie
  • Consiliere pentru familie - „Școala pentru părinți”
  • Informare și consiliere socială

Condiții de admitere

În limita locurilor disponibile, condițiile de admitere sunt următoarele:

  • Vârsta potențialului beneficiar cuprinsă între 3-18 ani;
  • Domiciliul solicitantului/ reprezentantului legal în municipiul Călărași atestat prin copie C.I. (solicitant/reprezentant legal);
  • Copilul/tânărul trebuie să dețină certificat de încadrare într-un grad de handicap fapt demonstrat prin copie a acestui document;
  • Starea de sănătate care să permită intrarea în colectivitate atestată prin aviz epidemiologic eliberat de medicul de familie.

Acte necesare

Cerere de înscriere adresată Primarului Municipiului Călărași, formulată de către reprezentantul legal al solicitantului ce se depune la sediul centrului din str. Prel. Bucureşti nr. 10 sau la sediul Direcției de Asistență Socială Călărași din str. Progresul, nr. 23 însoțită de următoarele documente:

  • cerere de înscriere.pdf / cerere de înscriere.docx
  • copie C.I. și C.N. a persoanei cu handicap;
  • copie a certificatului și a hotărârii de încadrare într-un grad de handicap, valabil la data depunerii cererii de înscriere, precum și copie după toate anexele atașate acestuia;
  • copie a actelor de identitate ale părinţilor/reprezentantului legal;
  • copie a certificatului de căsătorie/ deces/ hotărâre de încredințare a minorilor la unul din părinți (după caz);
  • adeverinţă de la medicul de familie din care să reiasă istoricul bolilor, vaccinările şi aviz epidemiologic;
  • adeverinţă asistent maternal şi copie dispoziție sau sentinţă prin care se încredințează copilul (după caz);
  • adeverință de la medicul specialist prin care se recomandă Kinetoterapie (în cazul în care nu este trecut în Planul de recuperare-reabilitare atașat Certificatului de încadrare în grad de handicap) precum și un plan de exerciții eliberat de medicul specialist.

Înscrierea potențialilor beneficiari se face pe tot parcursul anului calendaristic, în limita locurilor disponibile, respectându-se ordinea depunerii cererilor. În cazul îndeplinirii condițiilor de admitere și constatării indisponibilității locurilor, cererea este înscrisă pe lista de așteptare, iar la eliberarea unui loc procedura de admitere este reluată.
Contractul de acordare a serviciilor sociale se încheie pe o perioadă de un an. Durata contractului poate fi prelungită prin act adițional cu acordul părților, doar pe perioada valabilității certificatului de încadrare în grad de handicap și numai după evaluarea rezultatelor serviciilor acordate beneficiarului de servicii sociale.

 Programul de lucru (cu excepția sărbătorilor legale):

  • LUNI - JOI : 08:00-16:30
  • VINERI : 08:00-14:00

 Program de vizită (cu excepția sărbătorilor legale):

  • Prima și a treia vineri a fiecărei luni între orele 08:00-10:00

 Date de contact:

  • Adresa: Str. Prel. București, nr. 10, Călărași
  • Nr. telefon: 0242 331 056
  • Adresa email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Șef serviciu: Monica PALADE

 


CENTRUL DE ZI PENTRU PERSOANE ADULTE CU DIZABILITĂȚI

 Domeniu de competență:

Centrul de zi pentru persoane adulte cu dizabilități oferă servicii de recuperare/ reabilitare unui număr de 20 de adulți cu dizabilități, ce dețin certificat de încadrare în grad de handicap și au domiciliul sau reședința pe raza teritorială a municipiului Călărași.

Scopul serviciului social:

Scopul serviciului social este, în conformitate cu ANEXA 6 a Ordinului nr. 82/2019, creșterea calității vieții unui număr de 20 de beneficiari și menținerea acestora în contextul familial și social, prin asigurarea, pe timpul zilei, atât a unor activităţi de informare și consiliere socială, consiliere psihologică, abilitare/ reabilitare, deprinderi de viață independentă, dezvoltarea abilităților lucrative, integrare și participare socială și civică, cât şi a unor activități de sprijin, consiliere, educare pentru părinţi sau reprezentanţii legali ai beneficiarilor.

Servicii oferite:

  • Consiliere psihologică;
  • Abilitare/reabilitare:
    -Artterapie
    -Kinetoterapie
    -Terapie prin masaj
    -Terapie ocupațională
  • Deprinderi de viață independentă
  • Dezvoltarea abilităților lucrative
  • Integrare și participare socială
  • Consiliere pentru familie - „Școala pentru părinți”
  • Informare și consiliere socială

Condiții de admitere

În limita locurilor disponibile, condițiile de admitere sunt următoarele:

  • Vârsta potențialului beneficiar să fie de cel puțin18 ani;
  • Domiciliul potențialului beneficiar în municipiul Călărași atestat prin copie C.I.;
  • Potențialul beneficiar trebuie să dețină certificat de încadrare într-un grad de handicap fapt demonstrat prin copie a acestui document;
  • Potențialul beneficiar are ca măsură de protecție „asistență socială prin centre de zi publice/private” în Programul individual de reabilitare și integrare socială atașat Certificatului de încadrare în grad de handicap;
  • Starea de sănătate care să permită intrarea în colectivitate atestată prin aviz epidemiologic eliberat de medicul de familie.

Acte necesare

Cererea de înscriere adresată Primarului Municipiului Călărași, formulată de către beneficiar/ reprezentant legal ce se depune la sediul Centrului din str. Prel. Bucureşti nr. 10 sau la sediul Direcției de Asistență Socială Călărași, însoțită de următoarele documente:

  • cerere de înscriere.pdf / cerere de înscriere.docx
  • copie C.I. și C.N. a persoanei cu handicap;
  • copie a certificatului de încadrare într-un grad de handicap, valabil la data depunerii cererii de înscriere, precum şi copie după toate anexele atașate acestuia;
  • copie a actelor de identitate ale părinţilor/reprezentantului legal ( după caz);
  • copie a certificatului de căsătorie ( după caz);
  • hotărâre judecătorească de punere sub interdicție ( după caz);
  • adeverinţă de la medicul de familie din care să reiasă istoricul bolilor, vaccinările şi aviz epidemiologic;
  • copie atestat asistent maternal/personal profesionist şi copie dispoziție/ hotărâre sau sentință prin care se încredințează tânărul( după caz);
  • plan de exerciții/fișă de tratament eliberat de medicul specialist în domeniu, pentru cei ce solicită serviciul kinetoterapie;
  • planul individual de servicii al persoanei cu dizabilități.

Înscrierea potențialilor beneficiari se face pe tot parcursul anului calendaristic, în limita locurilor disponibile, respectându-se ordinea depunerii cererilor. În cazul îndeplinirii condițiilor de admitere și constatării indisponibilității locurilor, cererea este înscrisă pe lista de așteptare, iar la eliberarea unui loc procedura de admitere este reluată.
Contractul de acordare a serviciilor sociale se încheie pe o perioadă de un an. Durata contractului poate fi prelungită prin act adițional cu acordul părților, doar pe perioada valabilității certificatului de încadrare în grad de handicap și numai după evaluarea rezultatelor serviciilor acordate beneficiarului de servicii sociale.

Programul de lucru (cu excepția sărbătorilor legale):

  • LUNI - JOI : 08:00-16:30
  • VINERI : 08:00-14:00

Program de vizită (cu excepția sărbătorilor legale):

A doua și a patra vineri a fiecărei luni între orele 08:00-10:00

Date de contact:

  • Adresa: Str. Prel. București, nr. 10, Călărași
  • Nr. telefon: 0242 331 056
  • Adresa email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Șef serviciu: Monica PALADE

 


CENTRUL COMUNITAR „OBORUL NOU”

Domeniu de competență:

Centrul Comunitar „Oborul Nou” este un Centru de zi pentru dezvoltarea deprinderilor de viață independentă ce oferă servicii unui număr de 20 de copii, cu vârsta cuprinsă între 6 și 16 ani, ce provin din zona marginalizată urbană Cartierul „Oborul Nou”.

Scopul serviciului social:

Centrul Comunitar „Oborul Nou” are ca scop/misiune, în conformitate cu Ordinul  Nr. 27 din 03 ianuarie 2019, formarea competențelor necesare pentru a trăi o viață adultă sănătoasă, utilă și independentă unui număr de  20 copii/ adolescenți cu vârsta cuprinsă între 6-16 ani, ce provin din zona marginalizată urbană – Cartierul „Oborul Nou” și menținerea acestora în contextul familial și social, prin asigurarea, pe timpul zilei, atât a unor activităţi de educație nonformală și informală, recreere și socializare, pregătire pentru viață independentă, consiliere psihologică (la cerere),  informare și consiliere socială, cât şi a unor activități de sprijin și consiliere pentru părinţii sau reprezentanţii legali ai acestora.

Servicii oferite:

  • Educație informală și nonformală;
  • Recreere și socializare;
  • Pregătire pentru viață independentă;
  • Consiliere psihologică;
  • Consiliere pentru familie - „Școala pentru părinți”
  • Informare și consiliere socială

Condiții de admitere

În limita locurilor disponibile, condițiile de admitere sunt următoarele:

  • domiciliul solicitantului/ reprezentantului legal în municipiul Călărași atestat prin copie C.I. (solicitant/ reprezentant legal);
  • vârsta viitorului beneficiar cuprinsă între 6 și 16 ani atestată prin copie după certificatul de naștere/ C.I.;
  • starea de sănătate care să permită intrarea în colectivitate.

Acte necesare

Cerere de înscriere adresată Primarului Municipiului Călărași, formulată de către reprezentantul legal al solicitantului ce se depune la sediul centrului din str. Cernei nr. 8-14 sau la sediul Direcției de Asistență Socială Călărași din str. Progresul, nr. 23, însoțită de următoarele documente:

  • cerere de înscriere.pdf / cerere de înscriere.docx
  • copie după certificatul de naştere și C.I. a copilului/adolescentului pentru care se solicită înscrierea;
  • copii acte identitate ale reprezentantului legal;
  • copie după certificatul de căsătorie/ deces/ hotărârea de încredințare a minorilor la unul din părinți (după caz);
  • dovada vaccinărilor și avizul epidemiologic;
  • adeverinţă asistent maternal şi copie dispoziție sau sentinţă prin care se încredințează copilul (după caz).

Înscrierea potențialilor beneficiari se face pe tot parcursul anului calendaristic, în limita locurilor disponibile, respectându-se ordinea depunerii cererilor. În cazul îndeplinirii condițiilor de admitere și constatării indisponibilității locurilor, cererea este înscrisă pe lista de așteptare, iar la eliberarea unui loc procedura de admitere este reluată.
Contractul de acordare a serviciilor sociale se încheie pe o perioadă de un an. Durata contractului poate fi prelungită prin act adițional cu acordul părților, numai după evaluarea rezultatelor serviciilor acordate beneficiarului de servicii sociale.

Programul de lucru (cu excepția sărbătorilor legale):

  • LUNI - JOI : 08:00-16:30
  • VINERI : 08:00-14:00

Program de vizită (cu excepția sărbătorilor legale):

  • Vineri între orele 08:00-10:00

Date de contact:

  • Adresa: Str. Cernei, nr. 8-14, Călărași
  • Nr. telefon: 0342 401 856
  • Adresa email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Șef serviciu: Monica PALADE

 

 

 

 

SERVICIUL PENTRU PERSOANE AFLATE IN SITUAȚII DE RISC

CANTINA DE AJUTOR SOCIAL

Domeniu de competență:

Cantina de Ajutor Social este unitate publică de asistență socială, subordonată Direcției de Asistentă Socială, fără personalitate juridică conform HCL nr.102/30-07-2013 privind aprobarea structurii organizatorice și a ștatului de funcții al D.A.S., aceasta funcționând conform Legii 208/1997.

Categorii de beneficiari:

Unitatea prestează servicii sociale gratuit sau contra cost persoanelor aflate în situații economico-sociale sau medicale deosebite.

Persoanele îndreptățite să beneficieze de serviciile cantinei de ajutor social și care realiează venituri ce sunt peste nivelul venitului net lunar, pentru o singură persoană, luat în calcul la stabilirea ajutorului social, pot beneficia de serviciile cantinei de ajutor social, cu plata unei contribuții de 30% din venitul pe persoană, fără a fi depășit costul meselor servite, calculat pe aceeași perioadă.

Beneficiarii de ajutor social au dreptul la serviciile cantinei de ajutor social pe bază de anchetă socială, conform dispoziției primarului.

Scopul serviciului social constă în pregătirea și servirea a două mese, zilnic, de persoană, gratuite sau cotra cost, prânzul și cina în limita alocației de hrană prevazută de reglementările legale și asigurarea transportului gratuit pentru persoanele care beneficiază de distribuirea hranei la domiciliu.

 

          Programul de lucru  este 700-1500 de luni până vineri.

 

Acte necesare pentru inscrierea la cantina de ajutor social conform legii 208/1997

 

Date de contact:

Șef serviciu : Toneanu Adrian Mihai

Adresa: str. Prel. Dobrogei,  nr.65A,  jud. Călărasi.

Nr. Telefon: 0242-311.230

Adresa email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

SERVICIUL PENTRU PERSOANE AFLATE IN SITUAŢII DE RISC

ADĂPOSTUL DE URGENŢĂ PE TIMP DE NOAPTE

Domeniu de competență:

Serviciul pentru persoane aflate în situaţii de risc- Adăpostul de urgenţă pe timp de noapte este un serviciu social aflat în subordinea  Direcţiei  de Asistenţă Socială Călărasi, cu sediul de acordare a serviciilor în mun. Călărasi, str. Prel. Dobrogei,  nr.65A,  jud. Călărasi.

Categorii de beneficiari :

            Scopul serviciului social  constă în asigurarea de găzduire pe timpul nopţii, asociată cu acordarea unor servicii de consiliere şi asistenţă de reinserţie, în concordanţă cu nevoile individuale identificate.   Beneficiarii acestui serviciu sunt persoane fără adăpost, fără sprijin familial, în general fără surse de venit.

Obiective și servicii oferite:


            Serviciul social are ca obiect de activitate acordarea, în mod gratuit, de servicii sociale specializate, în conformitate cu standardele generale de calitate și țintit nevoilor specifice si reale ale fiecărei persoane asistate prin:

- Primire si găzduire temporară;

- Servicii de igienă individualizată (dus,deparazitare, spălat lenjerie);

- Socializare si dezvoltare a relatților cu comunitatea, familia (unde este cazul);

- Oferirea de informatii și facilitarea accesului persoanei asistate la serviciile din sfera asistentei și protectiei sociale (Ajutor Social, Cantina de Ajutor Social, AJOFM, Casa de Pensii) prin planul personalizat de intervenţie.

Adăpostul de urgenţă pe timp de noapte funcţionează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale si are o capacitate de  12 locuri.

      -     Programul zilnic de lucru al Adăpostului este de luni până vineri între orele 0700-1500.   

  • Acordarea serviciului social se desfăşoară pe timp de noapte între orele 1900- 07.00
  • Primirea persoanelor fără adăpost se face între orele 1900 – 2200 (2200-0600 program odihnă, 0600-0700 program părăsire adăpost beneficiari) cu excepţia cazurilor identificate şi conduse la adăpost de către organele competente care pot fi primite şi după orele 2200;
  • Evidenţa beneficiarilor admişi se ţine în Registrul de evidenţă al beneficiarilor în care se consemnează : data şi ora primirii, numele şi prenumele beneficiarului, vârsta, seria şi numărul cărţii de identitate sau buletinului de identitate. Persoanele conduse la adăpost de către organele competente pot fi primite, după caz, şi fără acte de identitate fiind identificate în prealabil de către Poliţie, Poliţie locală .
  • Pe timpul şederii în adăpost, beneficiarilor li se asigură igiena corporală în regim de urgenţă, deparazitare, după caz, un loc în spaţiul amenajat pentru dormit, haine şi lenjerie pentru uzul personal;
  • Serviciile sunt acordate gratuit pe o perioada de maxim 90 de zile pe an pentru persoanele din Municipiul Călărași și 7 zile pentru persoanele aflate în tranzit (situații de urgență).
  • Beneficiarii serviciilor sociale acordate în Adăpostul de urgență pe timp de noapte sunt:
  • a) persoanele adulte, indiferent de sex, singure care, din motive singulare sau cumulate de ordin social, medical, financiar, economic, juridic ori din cauza unor situații de forță majoră, trăiesc în stradă (persoane fără adăpost) :
  • - Tineri/adulti - vârsta între 18 ani – 65 ani
  • - Vârstnici - vârsta peste 65 ani  cu domiciliul/reşedinţa în aceeaşi localitate pe a cărei rază administrativ teritorială funcţionează/îşi are sediul serviciul social .
    b) persoane/familii care locuiesc temporar la prieteni sau cunoscuti, se află în incapacitate de a sustine o locuintă în regim de închiriere ori sunt în risc de evacuare (lipsiți de sursa de caldură pe perioada rece) sau se află în tranzit în municipiu;

Condiții de admitere în adăpost:

Condiţiile de acces/admitere în adăpost sunt următoarele:
a) cerere de admitere în adăpost semnată de beneficiar, în original, vizată de Sef Serviciu si aprobată de Director în situațiile de urgență (maxim 7 zile), iar pentru persoanele care vor beneficia de serviciu social pe o perioadă de  până la 90 zile pe an,   cererea de acces în adăpost va fi  vizată de Directorul Direcţiei de Asistenţă Socială şi aprobată de Primarul Municipiului Călăraşi;

  1. b) fişa de evaluare initială semnată de beneficiar, vizată de şef serviciu
  2. c) cartea de identitate a beneficiarului (copie);

d)) adeverința medicală (fără boli contagioase și boli psihice) eliberată de Unitatea de Primiri Urgente;

  1. e) adeverinţă de teren agricol, adeverinţă venit şi certificat fiscal (pentru persoanele care beneficiază de acest serviciu pe o perioadă de până la 90 zile pe an, fără cele aflate în situaţii de urgentă de maxim 7 zile)
  2. f) ancheta socială (efectuată în prima zi lucrătoare ) vizată de Seful de Serviciu, Directorul Executiv si aprobată de Primarul Municipiului Călărași pentru persoanele cazate pe o perioadă de până la 90 de zile pe an, fără cele aflate în situaâii de urgență (maxim 7 zile);
  3. g) contract de acordare de servicii sociale semnat în original de beneficiar, vizat de Sef Serviciu si aprobat de Director (pentru persoanele care beneficiază de acest serviciu pe o perioadă de până la 90 zile pe an, fără cele aflate în situatii de urgentă de maxim 7 zile).
  4. h) plan personalizat de intervenţie semnat de beneficiar şi vizat de şef serviciu,pentru persoanele cazate pe o perioadă de până la 90 de zile pe an, fără cele aflate în situaţii de urgenţă (maxim 7 zile);

Date de contact:

Șef serviciu : Toneanu Adrian Mihai

Adresa: str. Prel. Dobrogei,  nr.65A,  jud. Călărasi.

Nr. Telefon: 0724. 318.889

Adresa email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

COMPARTIMENTUL  ASISTENȚĂ MEDICALĂ ȘI COMUNITARĂ

Domeniu de competență:

Serviciul de Asistență Medicală și Comunitară, are ca rol întreprinderea de acțiuni la nivel de comunitate, la nivel de grupuri de beneficiari, la nivel de persoană aflată în dificultate și susținerea comunității în vederea prevenirii soluționării, depășirii situațiilor de dificultate și riscului excluziunii sociale.

Categorii de beneficiari:

  • Persoanele, familiile și grupurile sociale aflate în dificultate;
  • Persoane tinere: tineri cu dizabilități sau în conflict cu legea, mame minore;
  • Grupuri de persoane cu probleme speciale specifice: persoane adulte cu dizabilități, victime ale violenței în familie, șomeri, persoane infectate HIV/SIDA, persoane dependente de drog și alcool, minorități etnice.

Obiective:

  • Promovarea incluziunii sociale a persoanelor defavorizate
  • Conștientizarea și sensibilizarea publicului privind riscul de excluziune sociala
  • Respectarea drepturilor sociale și promovarea măsurilor de asistență și mediere socială
  • Facilitarea accesului pe piața muncii : suport pentru obținerea unui loc de muncă și facilitarea accesului la servicii de formare și reconversie profesională
  • Promovarea unui stil de viață sănătos prin facilitarea accesului la servicii medicale.

Servicii oferite:

  • Informare și consiliere cu privire la drepturile sociale, prevenirea și combaterea unor comportamente care pot duce la creștere riscului de excluziune socială (violența in familie, delincvență, traficului de persoane;
  • Măsuri de sprijin în vederea facilitării , integrării/reintegrării sociale și inserției/reinserției familiale a categoriilor de persoane defavorizate;
  • Consiliere psihologică
  • Educație medicală privind prevenirea și combaterea bolilor transmisibile
  • Educație privind dezvoltarea abilitaților pentru o viață independentă.

Date de contact:

Mediator sanitar: IVAN NICOLETA

Nr. Tel. 0242.31.31.51

Adresă email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.